Časté dotazy

Ztratil jsem nebo poškodil dokument, co mám dělat?

Na způsob náhrady má vliv několik faktorů: záleží na hodnotě dokumentu, jeho stáří, úrovni poškození, dostupnosti na knižním trhu, frekvenci půjčování, počtu exemplářů ve fondu… Zničený dokument přineste k posouzení do knihovny a domluvíme se, jakým způsobem jeho náhradu vyřešíte. Vedoucí oddělení (pod které konkrétní dokument spadá) zohlední všechna kritéria a rozhodne buď dokument zaplatit (cena dokumentu + manipulační poplatek 100 Kč), nebo nahradit jiným titulem (+ manipulační poplatek 50 Kč) či nahradit titulem totožným (+ manipulační poplatek 20 Kč).

Jak je to s dary knih, časopisů, CD?

Stojíme o ně, jsme za ně rádi.

a/ pokud dar ve fondu nemáme a usoudíme, že by o něj měli zájem naši čtenáři, přijmeme ho do fondu

b/ pokud knihu, časopis, CD již máme, ale je v horším stavu než dar, vyměníme je

c/ pokud se nám dar nehodí (kvůli zastaralosti, multiplikátu apod.), nabízíme ho k prodeji

d/ dáme ji do naší knihovničky "Kniha do vlaku" na mosteckém nádraží

Co když chci zrušit členství? (nebudu už chodit do knihovny)

Členství v MKM není nutné rušit. Po dobu, kdy není průkaz aktivní, nebudete hradit registrační poplatek. Čtenářský průkaz se stane aktivním v momentě uhrazení registračního poplatku na další období. Na žádost čtenáře můžeme provést anonymizaci osobních údajů nebo historie výpůjček.

Jak se prodlužuje výpůjčka?

1/ osobně v MKM (po, út, čt, pá: 10:00 – 18:00; so: 9:00 – 12:00)

2/ telefonicky (děti  476 768 810, dospělí 476 768 811)

3/ přes webové stránky (proklik na on-line katalog)

       Návod: Vaše čtenářské konto – vložit číslo průkazu čtenáře a PIN (rok-měsíc-den, např. 20. 04. 1965 – 650420) – prodluž všechny označené výpůjčky

       Výpůjční lhůtu lze prodloužit:

    • pokud nemá čtenář dluh (upomínka, nebo nezaplacená registrace)
    • knihy nejsou půjčené déle než 60 dní
    • není-li na některý z půjčených dokumentů rezervace

Kdy se zařazují knižní novinky?

V oddělení pro dospělé ve čtvrtek, pro dětské čtenáře v sobotu.

Můžu svou čtenářskou průkazku někomu půjčit?

Ne, čtenářský průkaz je nepřenosný.

Mají důchodci nějaké zvýhodnění (slevy)?

Čtenářům nad 70 let půjčujeme na dvojnásobnou výpůjční lhůtu, tedy na 60 dnů.

Jak si počínat při ztrátě čtenářského průkazu?

Ztrátu nebo odcizení nahlašte osobně, telefonicky, nebo emailem. Vaše čtenářské konto zablokujeme, aby nedošlo ke zneužití. Při vyhotovení nového průkazu je nutné předložit OP, děti do 15 let doklad s fotografií.

Jak si mám knihu zamluvit (rezervovat)?

Osobně v MKM, nebo přes webové stránky On-line katalog 

K čemu slouží rezervace?

Rezervovat lze pouze půjčený dokument a to osobně nebo prostřednictvím on-line katalogu. V on-line katalogu je třeba se přihlásit a zadat číslo průkazu a datum narození v požadovaném formátu. Jakmile bude požadovaný titul pro Vás k dispozici, zašleme Vám e-mail, nebo SMS s informací, do kdy je dokument pro Vás rezervován (7 dní). Tato služba je zdarma, pokud si titul vyzvednete ve stanovené lhůtě. Za nevyzvednutou rezervaci se platí 10 Kč/ks. Pokud si rezervovaný titul nevyzvednete, vracíme jej zpět do fondu. Tím nezaniká povinnost uhradit poplatek 10 Kč. Rezervaci je možné zrušit bezplatně předtím, než vyprší lhůta stanovená pro vyzvednutí rezervace.

Našel jsem knihu v katalogu, ale jak ji najdu na regále?

Knihy jsou rozdělené na beletrii a naučnou literaturu. Beletrii hledejte hlavně podle příjmení autora. Pokud u požadovaného titulu není autor uveden, hledejte podle názvu. Naučná literatura je opatřena signaturou Mezinárodního desetinného třídění, která se zobrazuje v katalogu, stejně jako i informace, zda titul je dostupný (je na regále nebo ve skladu). Titul pak podle tohoto třídníku (např. 159.9) najdete v příslušném regále. Neostýchejte se požádat obsluhu o pomoc.  

Potřebuji knihu, která není ve vaší knihovně, co mám dělat?

Tento titul Vám můžeme zprostředkovat meziknihovní výpůjční službou z jiné knihovny v ČR.   

Půjčujete také noviny a časopisy?

Ano, kromě posledního čísla, které je k dispozici pouze k přečtení v knihovně. Starší čísla novin a časopisů půjčujeme stejně jako ostatní dokumenty. 

Za jakých podmínek mohu v knihovně používat internet?

Internet je k dispozici registrovaným uživatelům (na 40 min. zdarma) i neregistrovaným (dle Ceníku).  V knihovně je k dispozici bezdrátové Wi-Fi připojení.

Mohu si půjčovat i bez registrace?

Ne. Naše knihovna neumožňuje jednorázové výpůjčky. Ale dokument si můžete prostudovat nebo prohlédnout v knihovně (prezenčně, tedy na místě).

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.